Výživa- je veľmi dôležitou súčasťou kulturistiky. Kulturisti musia mať stravu veľmi kvalitnú
obsahujúcu kvalitné bielkoviny(mlieko ,vajcia ,hovädzie mäso ,kuracie mäso...).Bielkoviny sú hlavnou
stavebnou látkou svalovej hmoty .Jej príjem je veľmi dôležitý. Kulturista by ich mal príjať denne
okolo 1,5-2,5g na 1kg hmotnosti. Taktiež sú veľmi dôležitou súčasťou kulturistickej stravy kvalitné
sacharidy
(ovocie, cestoviny, cereálie ,ryža...).Sacharidy sú zdrojom energie počas namáhavých
tréningov.Množstvo sacharidov ,ktoré by mal prijať cvičenec je v rozmedzí 5-6g/1kg hmotnosti.
Príjem tukov sa v kulturistike zväčša obmedzuje ,pretože spôsobujú ukladanie tukových zásobť...Tých by sa malo
prijať približne1g /1kg hmotnosti. Dôležité sú nutričné hodnoty potravy.

Najčastejšie je problematické splniť potrebný limit 2g bielkovin/kg ,preto
sa často využívajú bielkovinové nápoje,ktoré veľmi dobre pomáhajú k splneniu
tejto požiadavky.Taktiež sa používajú rôzne iné druhy suplementov ako creatin,
gainer..Najdôležitejšia je suplementácia pred a po tréningu.

O Bodyvolume Kontakt © All right reserved 2008 Bodyvolume