Tréningové systémy

Medzi základné tréningové systémy patria 1+1, 2+1, 3+1

1+1- 1 deň tréningu a 1 deň oddych Najčastejšie sa využíva tento systém pri tréningoch fullbody

2+1-2 dni tréningu a 1 deň oddychu. Pri tomto systéme sa tréning rozdelí do 2 jednotiek .Napríklad vrch-spodok alebo iné. Systém 2+1 je najpopulárnejší, či u kondičných ,alebo súťažných cvičencov. Jeho výhodou sú dobre regeneračné podmienky .

Príklad tréningového plánu:
1.deň- hrudník, chrbát, biceps
2.deň- nohy, ramena, triceps
3.deň-voľno
4.deň-ako 1 deň
5.deň-ako 2 deň
6.deň-voľno
7.deň -voľno

3+1 -3dni tréningu ,deň oddychu Systém 3+1 sa často využíval v časoch Arnolda a iných borcov v . jeho dobe . Nevýhodou sú vyššie nároky na regeneráciu.

Príklad tréningového plánu:
1.deň-nohy ,ramena
2-deň-hrudník ,triceps
3.deň-chrbát,biceps
4.deň-voľno
5.deň-ako 1.deň
6.deň-ako 2.deň
7.deň-ako 3deň
8.deň-voľno

autor:Tomáš Drozda(admin)